Adaptive Mind

Kterak jsem objevil svoji přizpůsobivost

Posted on: 9. Leden 2008

Jsou to téměř dva roky, co jsem nastoupil do pracovního procesu v Praze na plný úvazek. Ačkoliv jsem po celou dobu studia na vysoké škole mimo Prahu zdůrazňoval, jak mi menší město vyhovuje a že bych v české metropoli žít nedokázal, zjistil jsem už asi po půl roce, že mi tu vlastně nic nechybí.

Nejobtížnější se mi dodnes jeví splynutí s davem, který se tu prostě pohybuje, mění a pulsuje v extrémních obrátkách. Člověk se ale obrní. Naučí se hledat prázdná místa, kde se jeho zrak nemusí setkávat se zraky jiných lidí, kteří jsou naplnění problémy a starostmi a dokáží to každým mrknutím oka dávat najevo. Nikdo ale o cizí problémy nestojí. Stejně tak paradox toho, že čím více lidí je kolem, tím se cítím izolovanější už je pro mě spíš výzvou.

Za odměnu pak získávám velkolepou podívanou na pestrost velkoměsta. Kultura, památky, obyvatelé, turisti, možnosti – to všechno na stříbrném podnose, jenom si najít čas a odvahu zkusit zase něco nového.

Časem jsem zjistil, že davu se dá také vyhnout a dokonce proto nemusím udělat nic víc, než se na chvíli zastavit, najít si místečko ve stínu a žasnout. Tento prostor totiž dává vyniknout pouze excentrickým osobnostem, což zároveň působí jako odbourávač zábran a umožňuje lidem prezentovat své jádro alespoň o kousek věrohodněji. Nehrozí tu přeci šeptanda typu: „Hele co si to zase ten mladej Novák nechal na tý hlavě udělat, copak neví, že jeho máma je učitelka a snižuje tak její vážnost? To má asi od tý slečinky od Karásků – ta byla vždycky do větru po tatínkovi.“

Na závěr snad tedy jenom dodám – třeba se někdy potkáme v terénu – budu stát spíš někde stranou a pozorovat nebo prostě jenom splynu s davem a nechám se jeho proudem donést na místo určení, ale když mě uvidíte, tak na sebe mrknem, že víme o čem to je…

Napsat komentář

Sleduj mě na Twitteru

Moje twíty

RSS Google Reader

  • Objevila se chyba, RSS zdroj je pravděpodobně mimo provoz. Zkuste to později.

RSS 417.cz

  • Objevila se chyba, RSS zdroj je pravděpodobně mimo provoz. Zkuste to později.
