Adaptive Mind

Na Facebooku se kurva nestřílí od boku!

Posted on: 6. Září 2008

Tímto poměrně nevybíravým prohlášením mě dnes upozornil kamarád, že můj život uvnitř sociáních sítí má taky nějaká svoje pravidla. Situace vznikla tak, že jsme s přítelkyní nechtěli jít sami do Světozoru na film Annie Leibovitz: Život objektivem. Tak jsem informaci o tom, že se tam chystáme, vypustil do sítě. Vyplnil jsem pár detailů o místě konání, přilípl odkazy na recenze, pár obrázků a zhruba načrtl čas konání. Nepředpokládal jsem ale, že si někdo z pozvaných podle tohoto náčrtu zorganizuje večer😉

Jednou z toho bude třeba dobrá historka do hospody, ale není to nic, co by si zasloužilo celý příspěvek na blogu. Chtěl jsem tímto úvodem pouze ilustrovat, jak moc nám díky sociálním sítím prorůstá internet se soukromým životem.

Technologie (zejména ty mobilní), které jsou dnes dostupné, nám umožňují stále těsnější spojení s naší online identitou – microblogging po SMSkách, jednoduché odesílání obrázků a videí z telefonů rovnou na naše profily v rozličných službách, atp. Kolega v práci nedávno psal o dalším zajímavém projektu, který zase zvyšuje míru napojení na elektronická data prostřednictvím GPS.

Objevily se ale i zajímavé „experimenty“ zamlžující naše inovátorské vize jako například šaráda Lonelygirl15. Potkává se tu technologie s filosofií, sociologií a psychologíí. Jakmile zlenivíme a získáme pocit důvěry, přestaneme si vše ověřovat, v tu chvíli může přijít poměrně rychlé vystřízlivění. Média jsou totiž odjakživa nástrojem k manipulaci – znamenají moc v rukou těch, kteří je ovládají. Nechci kreslit čerty na zeď, ale uvědomme si, že co na sebe jednou na internetu vykecáme, to už nám nikdo neodmaže. Asi nezbývá než doufat ve svobodu internetu tak silnou, že jednoho dne převálcuje i čínskou cenzuru, ale do té doby je každá sociální síť, každá mobilní aplikace, každá sdílecí aplikace vždy v rukou svých tvůrců a „Podmínky použití“, které stejně nikdo nečte bývají důkazem tohoto tvrzení.

A co vý? Čtete „Podmínky použití“? Hlídáte si informace o vaší osobě, ktré putují internetem? Víte co všechno o vás vědí tvůrci aplikací, ve kterých se pohybujete?

Vlastnosti:

1 Response to "Na Facebooku se kurva nestřílí od boku!"

K tomu mám dvě důležitý poznámky:

1) To byl vtip, protože vím, jak rád máš Facebook.
2) Jsi ve skupině Trusted.
3) Kalendář v PDA, kanceláři i na notebooku se mi synchronizuje mimo jiné s Facebookem, takže pokud se účastním Tvojeho kina, počítám s tím, že všechno sedí a zbytek už nechávám zapouzdřeně strojům. Ostatně až začně jednou využití XML naplno, přetáhneš akorát film z agregátoru kin do svojeho kalendáře a vybereš komu poslat pozvánku. A pokud ten člověk, co vyplňuje data a časy projekcí, udělá chybu a film začne o půl hodiny dřív než má, tak to už mě asi trochu naštve…

Napsat komentář

Sleduj mě na Twitteru

Moje twíty

RSS Google Reader

  • Objevila se chyba, RSS zdroj je pravděpodobně mimo provoz. Zkuste to později.

RSS 417.cz

  • Objevila se chyba, RSS zdroj je pravděpodobně mimo provoz. Zkuste to později.
