Adaptive Mind

Finanční krize a Ježíšek

Posted on: 9. Prosinec 2008

Nedočkavostí už skoro nespím. Jsem neskutečně zvědavý na statistiky útrat za dárky. Rostoucí tendence posledních let mi dávala naději, že si konečně všimneme, jak pohodlně se nám vlastně žije a jaké nepřeberné množství možností máme šanci promarnit.

Na druhou stranu mě ale děsí, kolik informací se k nám tlačí ze všech koutů světa prostřednictvím nových technologií. Chvílemi pochybuji, jestli jsem si za 26 let života stihnul vybudovat dostatečně vyspělý filtr, za nějž se prodere pouze to podstatné, na základě čehož mohu upravovat svůj doufejme zdravý světonázor.

Jsme v té přehlcenosti dnes stále ještě schopni posoudit, jestli jsou každoroční likvidace jehličnanů, vyhlazování nebohých šupináčů a cholesterolové orgie pro nás nějak přínosné? Nezneužíváme náhodou, byť v dobré víře, ideály kořenů naší společnosti k honbě za pocitem štěstí a pohody? Tyhle otázky mě napadnou vždy, když mě převálcuje nákupní košík a postava se slinou v koutku zmizí dřív, než mi dojde, že by mohla utrousit alespoň „pardón“.

Cukroví, ozdoby a každoroční splín

Než mě zaplaví statistiky blahobytu, rozvodovosti, nehodovosti, kriminality a počtů sebevražd, musím zase přežít každoroční souboj s fantazií, originalitou a omezeností prostředků a nezklamat tak rodinné příslušníky, kteří se snaží o totéž, abychom si pak všichni obřadně a v klidu nacpali pupky.

Ale je fakt, že mnoho jiných příležitostí k osobním setkáním se vzdálenějším příbuzenstvem už se mi nenaskýtá, takže přece jenom vždycky kolem připálených vánoček a hořících stromečků tak nějak pookřeji a s velkým sebezapřením nakonec přiznám, že se vlastně na příští Vánoce těším.

1 Response to "Finanční krize a Ježíšek"

ja jsem dnesni den venoval vyrobe vanocnich darku…. z kalisku od cajovych svicek jsem vystrihoval kyticky ruznych tvaru, ty pak pridelaval na spejle, mazal vajickem a palil nad svickou a nakonec je balil do celofanu po ctyrech kusech (vypadalo to nejlip ze vsech kombinaci), je to makacka, zabralo mi to asi 4 nebo 5 hodin, jeste to nemam vsechno hotove, ale! kdyz to spocitam kolem a kolem, za letosni vanoce jsem utratil 245 korun, poridil jsem za ne vsechny vanocni darky plus tyhle kvetiny plus 500 Kc za DVD Mamma Mia…. abych si pripomenul, ze radovat ze zivota se muzu i bez toho vseho kolem🙂

Napsat komentář

Sleduj mě na Twitteru

Moje twíty

RSS Google Reader

  • Objevila se chyba, RSS zdroj je pravděpodobně mimo provoz. Zkuste to později.

RSS 417.cz

  • Objevila se chyba, RSS zdroj je pravděpodobně mimo provoz. Zkuste to později.
