Adaptive Mind

Google Website Optimizer Day

Posted on: 13. Říjen 2009

Na programu prvního dne oficiálního programu Google Analytics Authorized Consultants Summitu byl Website Optimizer. Dočkali jsme se několika zajímavých případových studií, oznámení novinek, které jsou nebo brzy budou přístupné veřejnosti, ale také několika koncepčních nápadů, které se ve vývojářském týmu tohoto nástroje teprve rýsují a z tohoto důvodu je považují stále ještě za „důvěrné“.

Website Optimizer

Zajímavým mottem celého dne bych označil zejména pokus o definici toho, proč vlastně Google nabízí zdarma užitečné služby jako Google Analytics nebo Website Optimizer. Tato definice byla založena na zvláštním potravním řetězci:

Lepší webové stránky > Lepší zážitek z vyhledávání > Šťastní uživatelé > Profitující provozovatelé > Více prostředků na Search Engine Marketing > Vyšší zisk Googlu

Ačkoliv to může znít jako zvláštní pokus o vtip na téma perpetum mobile, přednášky a komunikace s vývojáři těchto nástrojů mě přesvědčila o tom, že takový ekosystém může fungovat.

Novinky a koncepce rozvoje produktu

Během dne zaznělo něco málo o novinkách, které jsou již nyní ve Website Optimizeru dostupné nebo se brzy objeví na veřejnosti. Z nich bych jmenoval zejména automatické vypínání variací, které na definované statistické hladině spolehlivosti vykazují špatné výsledky. Za zmínku stojí také možnost doplňovat k jednotlivým experimentům poznámky nebo zobrazit vývoj hodnot konverzních poměrů jednotlivých variací v čase na přehledném grafu.

Další novinky už se pohybovaly spíše v dříve zmíněné koncepční rovině pod štítkem „důvěrné“, ale pozitivním poselstvím zůstává, že do dalšího vývoje svých produktů jde Google s vervou a snaží se konzultovat veškeré změny se základnou pokročilých uživatelů, za které se my autorizovaní konzultanti považujeme.

Zajímavé případové studie

Obama Presidential Campaign

Někdejší ředitel Google Analytics Dan Siroker se rozpovídal o své vášni k webové analýze a také projevil notnou dávku patriotismu, že se účastnil předvolební kampaně současného amerického prezidenta jako dobrovolník. Tato kampaň byla obecně považována co se týče internetu za velice úspěšnou a v jejím průběhu byly využívány jak Google Analytics, tak Website Optimizer i řada dalších nástrojů.

Zajímavé kromě samotného výsledku této kampaně (výdělek 656 miliónů dolarů – z toho 500 miliónů online) byl zejména pečlivý výběr sledovaných cílů a multivariantní testování, které mnohdy úpravami na míru zacházelo za možnosti samotného Website Optimizeru.

CarrotSticks.com

Dan už pro Google nepracuje, takže nasměroval svoji energii do dalších projektů a jedním z nich je i server lákající děti předškolního věku hrou k matematice. I zde byl kladen důraz zejména na měřitelné cíle a testování různých kombinací faktorů, které mohly ovlivnit ziskovost tohoto projektu založenou na poskytování placené verze se složitějšími úrovněmi a širšími možnostmi interakcí.

Využití testů k překročení obtíží v komunikaci s korporacemi

O své zkušenosti z korporátní sféry se s námi podělil David Booth ze společnosti WebShare Design. Přednáška shrnovala potíže při jednání agentur s korporacemi, které díky své velikosti trpí mnohdy sníženou schopností aplikovat užitečné změny do svých interních procesů, jelikož je třeba získat na svoji stranu lidi z mnoha oblastí – vnitřní IT nebo zástupce subdodavatelů, marketéry,  designéry nebo management. Z přednášky jsem si odnesl zejména fakt, že tyto obtíže má většina konzultantů a že je nutné vydržet a nepodlehnout skepsi.

Tipy a triky

Tim Ash ze společnosti Site Tuners se ve své přednášce snažil motivovat k širšímu využívání jiných nástrojů (CrazyEgg, ClickTale, UserTesting.com a CrossBrowserTesting), které taky dokáží poskytnout zajímavé informace zejména na úrovni optimalizace jednotlivých stránek. Dobře si tím připravil startovací pozici k propagaci vlastního připravovaného produktu, kterým lze vyhodnocovat vizuální atraktivitu jednotlivých prvků na stránce na základě barev, kontrastů, velikostí, linií a použitých obrázků. Uváděná shoda tohoto algoritmického zpracování s reálnými testy eyetrackingu nebo mousetrackingu je cca 70%, což může být pro rychlé úvodní rozhodování zajímavé.

Shrnutí

Bylo radostí zúčastnit se akce přeplněné kvalitními přednáškami a cennými informacemi, která je navíc skvěle organizovaná. Bezproblémově fungující WiFi připojení, dostatek přípojek elektrické energie i pro 150 účastníků a neustálý přísun dobrého jídla a pití – i to jsou propriety, díky kterým se těším na další dny Summitu.

Vlastnosti:

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s

Sleduj mě na Twitteru

Moje twíty

RSS Google Reader

  • Objevila se chyba, RSS zdroj je pravděpodobně mimo provoz. Zkuste to později.

RSS 417.cz

  • Objevila se chyba, RSS zdroj je pravděpodobně mimo provoz. Zkuste to později.
%d bloggers like this: