Adaptive Mind

Google Analytics Day 1

Posted on: 14. Říjen 2009

Na první den věnovaný vlajkové lodi analytických produktů partnerského programu Googlu dorazilo jěště o několik kolegů konzultantů více, což neznamenalo pouze přeplněný přednáškový sál, ale také obtíže s dopravou do Googleplexu. Na nejočekávanější přednášku Avinashe Kaushika jsme tedy dorazili asi o 10 minut déle a v jejím průběhu se snažili dohnat zameškanou snídani. S údivem ve tváří a otevřenou pusou se snídá opravdu velice špatně.

Crime Against Humanity

Na současných nástrojích webové analýzy totiž nenechal Avinash nit suchou. V měnícím se prostředí dnešního internetu už podle něho jednoduché nástroje na bázi JavaScriptu a cookies neobstojí, jelikož naprostá většina vlivů, které rozhodují o úspěchu projektu na webu se nachází mimo samotnou prezentaci. Jsou to sociální sítě, RSS čtečky, agregátory a jiné aplikace.

Je třeba hledat nové způsoby shromažďování dat a vůbec jejich chápání. Z pouhých reportů suchých kvantitativních ukazatelů nelze vyvodit efektivní rozhodnutí o dalším směřování vašeho produktu. Tyto reporty shrnul do trefného akronymu:

HITS = How Idiots Track Success

Dále jsme se dočkali konkrétních příkladů toho, co považuje Avinash za smysluplná data, která by měla popisovat spíše top-level veličiny jako zapojení, spokojenost, sílu komunity, nebo pokrytí uživatelů. Za taková data považuje například počet retweetů na 1000 followerů ve Twitteru nebo počet subskripcí na blogu. Dále se snažil inspirovat a motivovat a neopoměl také zmínit, že obrovský potenciál má mobilní web.

Dále své myšlenky rozvedl v ohledu dodavatelů řešení, která by tento nový způsob uvažování měla podporovat. Tvrdí, že tahouny inovací se dnes stávají spíše menší firmy a nadšenci, protože obří společnosti (včetně samotného Googlu) mají velký problém s vlastní těžkopádností a vnitřní svázaností.

Analytics: Co dál?

V další části Phil Mui informoval o nových, prozatím tajných, „fíčurách“, o kterých jsme jako autorizovaní konzultanti měli možnost slyšet už dříve, ale stále ještě nejsou dostupné veřejnosti. Jak vidno Analytics tým nezahálí a snaží se posunout svůj produkt na úroveň enterprise, což je s tak širokou uživatelskou základnou a takovým množstvím dat (Product Manažerka Amy Chang uvedla, že Analytics zpracovávají 56% návštěvnosti internetu) jistě nelehký úkol. Podstatné je ale také to, že opravdu dbají na zpětnou vazbu od svých uživatelů, takže se již brzy dočkáme některých dlouho požadovaných funkcionalit.

Pečlivost s jakou Google chystá vhodný moment pro jejich zveřejnění a zároveň předkládá způsob, jak bychom jako partneři měli s propagací pomoci znamená, že nechtějí nic ponechat náhodě a konkurence bude mít zase co dohánět.

Případové studie

V dnešní dávce případových studií se nejprve objevily tipy, jak vyžít Google Analytics k měření efektivity aktivit v sociálních sítích. Princip spočíval ve spojení tagování zdrojů návštěvnosti v Analytics, API služby bit.ly sloužící ke zkracování URL adres, které se následně mohou šířit na Twitteru nebo v některých bookmarkovacích sociálních sítích, a Event Trackingu. Tím byly zaznamenávány interakce se sociálními widgety nebo například aplikacemi Facebook Connect a bylo tak možné kvantifikovat efekt těchto nástrojů a identifikovat obsah, který je v sociálních sítích úspěšný a virálně se šíří.

Další případová studie naznačila možnosti integrace Analytics s jinými produkty přes API. Přímé propojení dat o návštěvnosti a chování uživatelů se službou rozesílající newslettery umožnilo efektivnější cílení a automatizované rozesílání personalizovaných newsletterů.

Sportovní tečka

Loňský Summit byl obohacen závody na motokárách a letos si pro nás Google připravil vyřazovací turnaj v podivné verzi vybíjené na trampolínách – Trampoline Dodgeball. Za úspěch považuji, že jsem celou akci přežil😉

Vlastnosti:

Sleduj mě na Twitteru

Moje twíty

RSS Google Reader

  • Objevila se chyba, RSS zdroj je pravděpodobně mimo provoz. Zkuste to později.

RSS 417.cz

  • Objevila se chyba, RSS zdroj je pravděpodobně mimo provoz. Zkuste to později.
%d bloggers like this: