Adaptive Mind

Google Analytics Day 2

Posted on: 15. Říjen 2009

Důležitost Analytics v rámci produktů Googlu dokazuje fakt, že na letošním Summitu autorizovaných konzultantů mu byly věnovány dva dny ze čtyř. Druhý den zahájil Hal Varian – hlavní ekonom Googlu, držitel několika akademických titulů v oblasti matematiky a ekonomie a pravidelný přispivatel New York Times nebo Wall Street Journal.

Predicting the present

Svojí přednáškou se nesnažil nijak šokovat. Spíše shrnul možnosti využití statistických dat v Google Insights for Search a Google Trends, k předpovídání chování globální ekonomiky. Konkrétní příklady dokladovaly, že v určitých segmentech, můžou být krátkodobé předpovědi na základě vývoje hledanosti frází z určitých balíků velice přesné. Vysokou míru korelace vykazovaly například klesající hledanost frází směřujících k nákupu osobních vozů s údaji o postupující finanční recesi. Obdobně koreloval i zájem o specifické finanční produkty, data o neschopnosti splácení půjček nebo nezaměstnanosti. Za optimistické lze považovat i srovnání s vývojem recesí v minulosti – podle těchto čísel již bylo dosaženo dna a trhy se nyní začnou opět probouzet.

Jelikož tyto predikce vycházejí z dat o masivní hledanosti určitých frází, je obtížnéje je vztáhnout na menší cizojazyčné trhy, takže má Česká republika prozatím smůlu. Z dalších dotazů z publika také vyplynulo, že pro určitá klíčová slova jsou tyto predikce komplikovanější, protože jejich význam může být v různých kontextech odlišný. Jako příklad uvedl frázi „apple“, která spadá jak do segmentu potravin, tak do segmentu spotřební elektroniky. Tyto nuance se Google snaží eliminovat průzkumem souvisejících frází, kterými návštěvníci své dotazy zpřesňují během jednoho hledání. Stejným problémem může být zařazení nejednoznačných frází do konkrétních balíků – jako příklad zde posloužil v době ekonomické recese zvýšený zájem o fráze z kategorie luxusního zboží. Po hlubší analýze bylo zjištěno, že „zlato“ zařazené do tohoto balíku začalo být vnímáno spíše jako finanční produkt k eliminaci kurzových rizik.

Svojí přednášku zakončil vtipnou glosou:

Pokud mučíte data dostatečně dlouho, přiznají se k čemukoliv.

Google Analytics API

Následovala techničtější část programu – konkrétně informace o dostupných API balíku Googlích služeb k optimalizaci webů. Na úvod jsme se dozvěděli, že Google plánuje rozšíření Data Export API tak, aby pokrylo veškeré informace dostupné v uživatelském rozhraní Analytics. Společně se zveřejněním changelogu Data Export API i JavaScriptového Tracking Code API opět Google naznačil, že myslí maximální otevřenost a spoluprácí se svými partnery i ostatními vývojáři opravdu vážně.

Dalším bodem programu byly případové studie využití Data Export API v praxi.

Případové studie

CEO firmy Stratigent předvedl možnosti integrace Analytics k měření offline konverzí kampaní call-center s dedikovanými telefonními čísly a realizaci sledování konverzí přímého marketingu s napojením Analytics na CRM systém.

Firma Endai pokračovala ukázkou integrace s nástrojem spravujícím e-mailové kampaně. Následoval produkt společnosti Trakken, který díky technologií Adobe Air umožňoval zobrazení vybraných reportů v desktopové miniaplikaci sloužící zejména ke zjednodušenému reportingu pro top manažery.

Firma Nehmedia zakončila sérii případových studií enterprise projektem integrace vlastních nástrojů k indexování rozsáhlých webových prezentací (milióny stránek) se sledováním pozic ve vyhledávačích a automatickým bid-managementem PPC kampaní (milióny klíčových frází v desítkách kampaní a stovkách skupin klíčových slov).

Web Analytics Wednesday

Po zakončení oficiálního programu se většina účastníků přesunula do Gordon Biersch Brewery v Palo Altu. Účast byla opravdu veliká, a proto celá akce vyústila spíše v nezávazný networking a diskuse o nesmrtelnosti brouka – co byste také očekávali od Web Analytics Wednesday ve čtvrtek😉

Vlastnosti:

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s

Sleduj mě na Twitteru

Moje twíty

RSS Google Reader

  • Objevila se chyba, RSS zdroj je pravděpodobně mimo provoz. Zkuste to později.

RSS 417.cz

  • Objevila se chyba, RSS zdroj je pravděpodobně mimo provoz. Zkuste to později.
%d bloggers like this: