Adaptive Mind

Mobilní uživatelé v Google Analytics

Posted on: 1. Prosinec 2009

Většina nedávno oznámených novinek v Google Analytics nabíhá do vašich účtů postupně. Jednou z těch pomalejších jsou i reporty návštěvnosti z mobilních zařízení. V některých účtech je již mám k dispozici a začínám experimentovat i se server-side měřícími kódy.

Než vám ale mobilní trackování naběhne, rád bych se podělil o pokročilý segment, který také dokáže poměrně přesně odhalit, jaký podíl vaší návštěvnosti je právě z mobilních zařízení (aktuálně pouze z těch přístrojů, které podporují JavaScript a cookies a nechají se změřit standardním trackovacím kódem).

Pokročilý segment jsem definoval na shodu následujících dimenzí podle regulárních výrazů:

DimenzeRegulární výraz

Operating System iPhone|SymbianOS|iPod|Android|Samsung|Sony|BlackBerry|LG|Nokia|Playstation Portable
Browser HTC_|SAMSUNG|Opera Mini|Playstation Portable|Nintendo DS
Screen Resolution ^176x|^220x|^240x|^320x|^360x|^400x|^480x

Jelikož na mobilních zařízeních najdeme i operační systém Windows, ale většina návštěv s tímto systémem nespadá do mobilní kategorie, je nutné Windows do tohoto pole nezařazovat a pokusit se odchytit tyto uživatele přes mobilní prohlížeče nebo menší rozlišení.

Segment samozřejmě není absolutně přesný – bylo by vhodné lépe prozkoumat možná rozlišení a navíc je nutné sledovat i aktuálně používané operační systémy a prohlížeče a segment průběžně upravovat. Na základní rychloanalýzku podílu mobilní návštěvnosti a jeho pomalého ale jistého nárůstu mi ale dostačuje.

7 odpovědí to "Mobilní uživatelé v Google Analytics"

Děkuji, hned jsem to použil a funguje to perfektně.

Rád bych dozvěděl také, jaký podíl mobilních uživatelů máte na svých webech vy.

Moje čísla prozatím ukazují, že se podíl blíží k 0,5%, ale poměrně stabilně roste.

Ta berlička pro Windows mobile mi na první pohled nepřipadá stabilní, i když mě nenapadá situace, kdy by to nesouhlasilo…
Testoval si, jestli se na šířku i na výšku hlásí stejně (tj. 480×800 třeba)?

Jinak mám poměrně obligátní otázku – uživatelé Sony PSP nebo iPodů jsou mobilní uživatelé nebo prostě jen „nemají mobilní telefon“?🙂

Rozlišení je bohužel v GA jako řetězec a na šířku/na výšku jsou tím pádem odlišné záznamy a asi by bylo vhodné doplnit ještě další varianty: |^360x|^176x|^220x…

Bohužel ale tento segment nemá šanci podchytit uživatele Windows se standardními obrazovkovými rozlišeními, kterými už také některá mobilní zařízení disponují (640*480, 800*600, 1024*768), pokud nepoužívají nějaký dedikovaný mobilní browser.

Přidej mezi operační systémy i browsery „Playstation Portable“.

Pokud nedodává Sony tento prohlížeč i do jiných operačních systémů než ten vlastní výroby, pak je to zbytečné.

To nevím, každopádně se mi tu hojně hlásí jak Sony, tak Playstation Portable.

Napsat komentář

Sleduj mě na Twitteru

Moje twíty

RSS Google Reader

  • Objevila se chyba, RSS zdroj je pravděpodobně mimo provoz. Zkuste to později.

RSS 417.cz

  • Objevila se chyba, RSS zdroj je pravděpodobně mimo provoz. Zkuste to později.
