Adaptive Mind

Hřích šestý – Obžerství

Posted on: 11. Duben 2011

Právě čtete šestý díl seriálu, který vzniká na základě mé přednášky na Barcampu ve Vsetíně. V úvodním článku najdete vysvětlení důvodů jeho vzniku. Všechny články také na konci obsahují rozcestník na další kapitoly, a jak vidíte, seriál se již pomalu blíží do finále.

Obžerství (Gula)

Další posun kupředu

Na zahraničních blozích, ve webinářích i na konferencích se nevyhnete produktovým prezentacím. Žasl jsem nad novými technologiemi, nástroji nebo metodikami. Uvěřil jsem, že v mé praxi se neposunu dál, pokud nebudu mít disponovat dostatečně mocnými prostředky.

Kvanta a kvanta nových produktů neustále vznikají a vy si také v každé kategorii vzpomenete alespoň na jeden další. S těmi zdarma jsem se pokoušel experimentovat, na ty placené jsem sháněl rozpočet.

Hřešil jsem

Když s tím jednou začnete, nemůžete přestat. Nechtěl jsem být za troubu, který o nějakém produktu alespoň neslyšel. Říkal jsem si, že když budu mít na každý problém ten nejlepší nástroj nebo metodiku, nemůžu se splést a výsledek je zaručený.

Jestli máte opravdu hodně času nazbyt, pusťte se za podobnou chimérou také.

Jak jsem se poučil

Díky praxi v oboru narůstá také můj okruh přátel s obdobným profesním zaměřením. Musím ale konstatovat, že naprostá většina z nich si v každé disciplíně již zvolila svého favorita a všemi prostředky své rozhodnutí hájí. Neznamená to ale, že by kdokoliv z nich zvolil špatně – každému může vyhovovat něco trochu jiného. Opravdové schopnosti každého z nich totiž netkví v robustnosti a síle jejich nástrojů.

Jednoduše jsou dobří ve svém oboru a byli by v něm dobří i bez těchto nástrojů. Stejně jako by kohokoliv z vás přehrál Tiger Woods s holemi z výprodeje v Tescu, stejně jako bych raději podstoupil operaci srdce kuchyňským nožem od uznávaného kardiochirurga než v profesionálním operačním sále nejsterilnějším skalpelem od „experta“.

Nebojím se pro každý projekt vybrat jiný, protože samotný nástroj důležitý není. Ať budu přesvědčený já sám, že je vhodný, nebo jej prosadí jiný účastník projektu.

Rozcestník

Vlastnosti: ,

Napsat komentář

Sleduj mě na Twitteru

Moje twíty

RSS Google Reader

  • Objevila se chyba, RSS zdroj je pravděpodobně mimo provoz. Zkuste to později.

RSS 417.cz

  • Objevila se chyba, RSS zdroj je pravděpodobně mimo provoz. Zkuste to později.
